Handelsbetingelser

GENEREL INFORMATION

Zimmerlund Kunst
Marsvej 3A
7430 Ikast
Danmark
Email: kontakt@zimmerlundkunst.dk

Cvr: DK-40350993

Vi forbeholder os retten til at afvise service/salg uanset årsag til enhver tid.

Indholdet på zimmerlundkunst.dk og tilknyttede domæner er vores ejendomsret. Det er ikke tilladt at reproducere, kopiere, sælge, videresælge eller på anden måde udnytte indhold fra zimmerlundkunst.dk og tilhørende website uden forudgående aftale med os. Det gælder både tekst, billeder og de produkter, du finder på sitet.

KØB OG BETALING

Du kan købe og betale for dine produkter i webshoppen på zimmerlundkunst.dk Alle priser er i danske kroner. Priserne inkluderer en kunstnermoms på 5% for alle varer, der sælges indenfor EU. For ordrer til lande udenfor EU, kan der blive tillagt lokal told, moms og andre afgifter, som du selv skal afregne med de lokale myndigheder.

ORDREBEHANDLING

Når du afgiver en ordre og gennemfører en betaling, modtager du en e-mail fra os med dine ordredetaljer og en ordrestatus. Din ordre har status ”On hold” indtil den er bekræftet af os. Betalingen for dit køb trækkes, når ordren er færdigbehandlet.

BETALINGSMULIGHEDER

Betalinger gennemføres med Stripe.com. Du kan betale med følgende kort: Visa, Mastercard, American Express. Vi opbevarer ikke kortinformation på websitet og din betaling trækkes først fra dit kort, når ordren er gennemført.

Ved specialordrer og ordrer hvor produkterne tilpasses dine særlige ønsker, kan betalingen opkræves på forhånd.

FORSENDELSE OG LEVERING

  • Zimmerlund Kunst ligger i Ikast, Danmark, og alle ordrer sendes herfra.
  • Du kan forvente en leveringstid på mellem 3 og 7 hverdage.
  • I forbindelse med ferie, højtider eller ekstraordinær travlhed kan leveringstiden være længere eller webshoppen midlertidigt lukket. Dette vil i så fald fremgå på hjemmesiden.

 

LEVERINGSPRISEN ER ALTID 50 KR.

  • Jeg tilbyder levering med GLS til 50 kr. pr. forsendelse (lige meget om der er et eller flere produkter i forsendelsen).
  • Køber du for over 600 kr., er fragten gratis.
  • Du kan også vælge at afhente dit køb på atelieret i Ikast. Dette skal aftales på forhånd via mail/sms.

 

LEVERING OG TRACKING AF PAKKER

  • Hvis det er muligt, vil GLS sende dig et trackingnummer, så du kan følge din pakke.
  • Det er dit ansvar at oplyse en korrekt leveringsadresse og at have mulighed for at afhente pakken det valgte sted. Uoverensstemmelser i forbindelse med udlevering af pakker er mellem dig og GLS.
  • Hvis pakken går tabt under forsendelsen, skal du kontakte GLS samt rapportere det til mig på zimmerlundkunst@kontakt.dk

RETUR OG FORTRYDELSE

  • Du kan returnere varer købt på zimmerlundkunst.dk inden for 14 dage.
  • Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter, at du modtog din ordre. 
  • Du kan ikke fortryde et køb ved at nægte at modtage pakken uden forudgående at give mig besked om dette.

 

SÅDAN RETURNERER DU EN VARE

  • Ønsker du at returnere en vare, skal du give mig besked inden for 14 dage ved at sende en e-mail til zimmerlundkunst@kontakt.dk – her skal du skrive dit ordrenummer og gerne årsagen til returneringen.
  • Du skal ligeledes have sendt varen retur inden for de 14 dage.
  • Det er dit ansvar, at varen er forsvarligt emballeret, og du hæfter for enhver forringelse af varen, indtil den er leveret tilbage.
  • Når varen er forsvarligt emballeret, skal du sende den til returadressen, og du skal selv betale for tilbageleveringen.

 

Returadressen er:

Zimmerlund Kunst
att. Anette Zimmerlund

Marsvej 3A

7430 Ikast

  • OBS: Jeg afhenter ikke returpakker i pakkeshops.
  • OBS: Jeg modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
  • OBS: Varer kan kun returneres personligt på adressen mod forudgående aftale.

 

REFUNDERING

  • Hvis du fortryder et køb, får du købsbeløbet refunderet. Dette gælder dog ikke ikke-afhentede pakker (læs længere nede på siden).
  • Refunderingen bliver gennemført senest 14 hverdage efter, at jeg har modtaget din returpakke.
  • I tilfælde af værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes den købsprisen.
  • Omkostninger forbundet med returnering af varer afholdes af dig.

 

IKKE-AFHENTEDE PAKKER

  • Når du bestiller en pakke fra Zimmerlund Kunst, sendes den med GLS til den indtastede bopæls nærmeste pakkeshop.
  • Når du modtager SMS/e-mail om pakkens ankomst til pakkeshop, har du 7 kalenderdage til at afhente din pakke.
  • Hvis pakken ikke er afhentet inden 7 kalenderdage, sendes den retur til mig. Denne returforsendelse koster 50 kr.
  • OBS: Dette beløb fratrækkes købsbeløbet, hvis du ønsker pengene retur for din vare.
  • Ønsker du, at pakken gensendes til dig, koster det yderligere 50 kr.

BESKADIGEDE VARER

  • Jeg sender pakker med GLS.
  • Din pakke er forsikret, mens den er i transit, og du bedes kontrollere den for synlige skader, når du modtager den. Skader på emballagen skal dokumenteres fotografisk, før du åbner den. Disse billeder sendes til kontakt@zimmerlundkunst.dk.
  • Hvis dine varer er ødelagt, skal du kontakte mig straks og senest 2 dage efter, du har modtaget dem.
  • Du skal kunne fremvise fotografisk dokumentation af skaderne, og fragtfirmaet skal have adgang til at hente pakken i dens originale emballage og indpakning på leveringsadressen.
  • Overholder du ikke ovenstående, kan du miste din ret til kompensation.
  • Beskadigede varer skal altid anmeldes til kontakt@zimmerlundkunst.dk

 

REKLAMATIONSRET OG GARANTI

  • Købelovens mangelsregler anvendes ved varekøb. Når du handler på zimmerlundkunst.dk, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen ombyttet, repareret, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete sag.
  • Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen eller fejlen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

HVORNÅR SKAL JEG REKLAMERE?

  • Du skal reklamere inden for to måneder efter, at du har opdaget manglen.
  • For at lave en reklamation skal du kontakte mig på zimmerlundkunst@kontakt.dk med en udførlig beskrivelse af manglen samt fotografisk dokumentation.
  • Hvis vi ikke kan opnå enighed om gyldigheden af din reklamation, kan du oprette en klage hos det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.