Refunderingspolitik

 

RETUR OG FORTRYDELSE

Varer købt på zimmerlundkunst.dk kan returneres inden for 14 dage.

 

Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter at du:

 

Modtog varen

Modtog den sidste del af en ordre med flere varer, der er bestilt samlet, men er leveret i flere dele.

Modtog den sidste del af en ordre, der omfatter en vare der leveres i flere dele.

Hvis du ønsker at returnere en vare, skal du give os besked om dette indenfor 14 dage ved at sende en e-mail til zimmerlundkunst@kontakt.dk  I din besked skal du tydeligt skrive, at du ønsker at anvende din returret.

 

Du kan ikke fortryde et køb ved at nægte at modtage pakken uden forudgående at give os tydelig besked om dette.

 

RETURNERING

Når du returnerer en vare, bedes du medsende en beskrivelse af årsagen til at du returnerer varen.

 

Du skal sende din ordre retur til os uden yderligere forsinkelse senest 14 dage efter at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Det er dit ansvar, at varerne er forsvarligt emballeret og du bærer risikoen for varerne indtil de er leveret tilbage til os.

 

Returadressen er:

Anette Zimmerlund 

Ternevej 68

7430 Ikast 

 

Varer kan kun returneres ved personligt fremmøde på adressen mod forudgående aftale.

 

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

VARENS STAND VED RETURNERING

Du hæfter for enhver forringelse af varens værdi som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord: Du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i brug.

 

Hvis varen er prøvet udover det der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun kan få en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængigt af varens stand og handelsmæssige værdi.

 

For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

REFUNDERING

Hvis du fortryder et køb, får du købsbeløbet refunderet. I tilfælde af værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes den købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret refunderer vi den betaling vi har modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger svarende til den billigste form for standardlevering vi tilbyder.

Omkostninger forbundet med returnering af varer, afholdes af dig.

Vi refunderer købet med det samme betalingsmiddel du benyttede, da du købte varen, med mindre andet aftales. Vi forbeholder os ret til kun at acceptere returvarer fra den person, der har købt varerne.

Refunderingen gennemføres indenfor 14 dage fra vi har modtaget din besked om, at du ønsker at bruge din fortrydelsesret. Beløbet vil dog først blive refunderet, når vi har modtaget varen retur.

 

HVAD SKAL INKLUDERES VED RETURNERING

Du skal medsende en kopi af din ordrebekræftelse. Du bedes også beskrive årsagen til at du returnerer varen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Husk at du bærer ansvaret for varerne indtil de er tilbage i vores besiddelse. Hvis vi ikke modtager dem eller de er beskadiget når vi får dem retur, kan vi ikke tilbyde en refundering.

 

Vi tilråder dig at emballere varerne forsvarligt før de returneres og at du bruger en fragtmetode der tilbyder forsikring af varernes værdi samt sporing af pakken.

 

BESKADIGEDE VARER

Vi sender pakker med DAO. Ønsker du en anden forsendelse, er du velkommen til at kontakte os.

Pakken er forsikret, mens den er i transit, og vi beder dig kontrollere for synlige skader, når du modtager din pakke. Skader på emballagen skal dokumenteres fotografisk, før du åbner den.

Hvis dine varer er ødelagt, skal du kontakte os straks og senest 2 dage efter, du har modtaget dem.

Du skal kunne fremvise fotografisk dokumentation af skaderne, og fragtfirmaet skal have adgang til at hente pakken i dens originale emballage og indpakning på leveringsadressen.

Overholder du ikke ovenstående, kan du miste din ret til kompensation.

Beskadigede varer skal anmeldes til zimmerlundkunst@kontakt.dk

 

REKLAMATIONSRET OG GARANTI

Købelovens mangelsregler anvendes ved varekøb. Når du handler på zimmerlundkunst.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder at du som udgangspunkt kan få varen ombyttet, repareret, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete sag.

Det er et krav at reklamationen er berettiget og at manglen eller fejlen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

HVORNÅR SKAL JEG REKLAMERE?

Du skal reklamere indenfor to måneder efter, at du har opdaget manglen. Hvis reklamationen er berettiget, refunderer vi dine rimelige forsendelsesomkostninger.

For at lave en reklamation skal du kontakte os på zimmerlundkunst@kontakt.dk med en udførlig beskrivelse af manglen. Vi kan kræve, at du sender fotografisk og anden dokumentation til beskrivelse af fejlen, hvis det viser sig nødvendigt.

 

Returvarer skal sendes til:

Anette Zimmerlund 

Ternevej 68

7430 Ikast 

 

Sørg for at varerne er forsvarligt emballeret når du sender dem, så vi modtager dem i samme stand, som da du sendte dem. Sørg også for at få en kvittering for dine forsendelsesomkostninger og send kvitteringen til os, så vi kan refundere udgiften.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis vi ikke kan opnå enighed om gyldigheden af din reklamation, kan du oprette en klage hos det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Rul til toppen